
Ford nu intenționează să înlocuiască producția Focus la fabrica sa de asamblare a vehiculelor din Saarlouis, Germania, în 2025. În schimb, compania americană va căuta „oportunități alternative” pentru fabrică, inclusiv vânzarea acesteia unui alt producător de automobile, a declarat președintele Ford pentru Europa Stuart Rowley. .
Rowley, totuși, nu a spus că instalația se va închide.
„Căutăm alte oportunități alternative pentru producția de vehicule la Saarlouis, inclusiv alți producători”, a spus Rowley într-o conferință telefonică cu jurnaliştii miercuri. „Nu avem în ciclul nostru de planificare un model suplimentar care să intre în Saarlouis”.
Saarlouis a pierdut în fața fabricii Ford din Valencia, Spania, în încercarea sa de a produce vehicule pe arhitectura de vehicule electrice de nouă generație a companiei începând cu sfârșitul acestui deceniu, a declarat Ford într-un comunicat.
Atât Valencia, cât și Saarlouis vor experimenta reduceri „semnificative” de locuri de muncă, pe măsură ce Ford se îndreaptă spre un viitor numai electric, a avertizat Rowley. „Realitatea industriei este că producția de vehicule electrice va necesita mai puțini oameni”, a spus el.
Ford are în prezent 6.000 de angajați în Valencia și 4.600 în Saarlouis. Sediul Ford din Köln, Germania, nu este afectat de reducerea numărului de angajați. Rowley nu a dat nicio cifră sau un interval de timp pentru reducerea numărului de angajați.
Ford nu a dat nicio indicație în ce segment vor concura modelele electrice construite de Valencia.
Fabrica construiește în prezent SUV-ul compact Kuga alături de monovolumele mari Galaxy și S-Max.
Producția familiei de dimensiuni medii Mondeo la fabrică a luat sfârșit.
Saarlouis, care a primit o investiție de 600 de milioane de euro în 2017 pentru a-l pregăti pentru fabricarea actualului Focus, a fost de multă vreme amenințată, deoarece Ford a evoluat către site-uri de producție cu costuri mai mici din Europa. Aceste locații includ ca unitate în Craiova, România, unde construiește SUV-ul mic Puma, și în Kocaeli, Turcia, unde își construiește gama de vehicule comerciale lider în Europa.
Producția de la Saarlouis a fost afectată de penuria lanțului de aprovizionare și de scăderea cererii de hatchback compacte în general.
Atenția Ford în Germania se concentrează asupra fabricii din Köln, care va începe construirea unui nou SUV bazat pe platforma electrică MEB a Volkswagen începând din 2023.