
– Ministrii Uniunii Europene au convenit să relaxeze regulile privind emisiile Euro 7, după presiunea producătorilor auto și a opt țări, inclusiv Franța și Italia, care au susținut că schimbările ar putea fi prea costisitor de implementat amanand investițiile de la vehiculele electrice.
– Nu se vor modifica condițiile și limitele de emisii Euro 6 pentru mașini și autoutilitare, dar acestea vor fi mai scăzute pentru autobuze și vehicule grele. De asemenea, s-au acceptat noi limite de emisii de particule pentru frâne și anvelope.
– Spania, care deține președinția rotațională a Uniunii Europene, a prezentat un text de compromis acceptat de Consiliul Uniunii Europene, iar acum Consiliul, Parlamentul European și Comisia Europeană trebuie să negocieze un acord final cu privire la noile reguli.
– Italia, Franța și alte șase state au susținut reglementări mai slabe din preocuparea că limitele propuse pentru poluanți, cum ar fi oxizii de azot în motoarele cu ardere internă, ar devia dezvoltarea și investițiile departe de vehiculele electrice.
– Producătorii auto europeni au afirmat că implementarea Euro 7, programată să intre în vigoare din 2025, ar fi prea costisitoare și beneficiile pentru mediu ar fi neglijabile.
– Directorii executivi ai Renault și Stellantis au exprimat îngrijorarea că Euro 7 va distrage industria auto de la vehiculele complet electrice și va obliga producătorii să investească în motoare cu ardere internă fără viitor.
– Uniunea Europeană a impus treptat limite mai stricte pentru emisiile vehiculelor rutiere începând cu prima serie de regulamente cunoscute sub numele de Euro 1, în 1992.