
LONDRA/DETROIT, 20 martie (Reuters) – În multe vehicule electrice, nu există nicio modalitate după accident de a repara sau de a evalua chiar și pachetele de baterii ușor deteriorate, forțând companiile de asigurări să declare dauna totala pentru mașinile cu kilometraj redus, ceea ce duce la prime de asigurare mult mai mai mari .
Deja în unele țări, depozitarea pachetelor de baterii deteriorate usor in urma unor accidente constituie o problema de mediu, o lacună costisitoare și neraportată anterior ca dezavantaj potential al vehiculelor EV.
„Cumpărăm mașini electrice din motive de sustenabilitate”, a spus Matthew Avery, director de cercetare la Thatcham Research, o firmă de educație privind riscurile auto. „Dar un vehicul electric nu este foarte durabil dacă trebuie să arunci bateria după o mică coliziune.”
Pachetele de baterii pot costa zeci de mii de dolari și reprezintă până la 50% din prețul unui vehicul electric, făcându-le adesea neeconomic de înlocuit.
În timp ce unii producători de automobile precum Ford Motor Co (FN) și General Motors Co (GM.N) au spus că au făcut repararea bateriei mai ușoare, Tesla Inc (TSLA.O) a luat calea opusă cu Modelul Y The New, construit în Texas. acumulatorul structural a fost descris de experți drept „zero reparabil”.
Cu excepția cazului în care Tesla și alți producători auto vor produce pachete de baterii mai ușor de reparat și vor oferi terților acces la datele despre celulele bateriei, primele de asigurare deja mari vor continua să crească pe măsură ce vânzările de vehicule electrice cresc și mai multe mașini cu kilometraj redus sunt casate după coliziuni, au spus asigurătorii și experții din industrie.